Fransa'da Eğitim Rehberi


Fransa'da Eğitim Rehberi


FRANSA'DA EĞİTİM


İnsanların Fransa'ya gitmesinin sebeplerinden biri iş, güzel ülke ve kültür dışında eğitim için olabilir. Hollanda'da olduğu gibi, Fransa'da da eğitim teklifi çok çeşitlidir. Bu sayfada, Fransa'da eğitim almakla ilgili her şey hakkında size daha fazla bilgi veriyoruz.


Yüksek öğrenim türleri


Fransız yüksek öğrenimi kapsamında aşağıdaki okullardan birinde öğrenim görmeyi seçebilirsiniz;


Apprentissage à distance





Uzaktan Eğitim


Yüksek mesleki eğitim


Üniversite


Büyük okullar


fransız büyükelçiliği


Fransız Büyükelçiliğinin Hollanda web sitesinde, ambafrance.nl, Fransa'da eğitim hakkında birçok bilgi bulacaksınız.


diploma tanıma


Fransa'da bir eğitime kaydolmak istediğinizde, çoğu durumda istenen eğitim düzeyine sahip olduğunuzu kanıtlamanız gerekir. Bu, daha önce elde edilen derecelerle yapılabilir. Hollanda diplomanızın veya yurtdışında eğitiminizin tanındığını kanıtlamak için diplomanızı yasallaştırmanız gerekir; Hollanda Bilgi Yönetim Grubundan bir statü beyanına başvurmak veya öğretmenlik yeterliliği sertifikasına başvurmak.












Yabancı diplomanıza dayanarak (eski) bir Hollanda unvanına başvurabileceğinizi veya bir yabancı öğretmenlik diploması temelinde Hollanda'da öğretmenlik yapmaya yetkili olup olmadığınızı bilmek istiyorsanız, Yabancı diplomanız olmalıdır.


Bunun için DUO Diploma Tanıma ve Yasallaştırma Servisi ile iletişime geçebilirsiniz.


Her iş günü 10.00-16.00 saatleri arasında bizimle iletişime geçebilirsiniz.


Telefon: (050) 599 80 36


Faks: (050) 599 87 99


Veya ziyaret adresi:


Kempkensberg 12


9722 VG Groningen




Ve posta adresi ve e-posta ile:


Eğitim Uygulama Departmanı


Diplomaların Hizmet Tanınması ve Yasallaştırılması


Kutu 30157


9700 LJ Groningen


E-posta: ks.dw@duo.nl


Diploma değerlendirmesi


Fransız yüksek öğretiminde, diplomalarınız duruma göre değerlendirilir. Bu, okulun itibarının önemli olduğu yerlerde takip edilen derslerin durumu ile ilgilidir; eğitim(ler)in içeriği ve eğitimin süresi. Seviye açısından, Fransız BaMa, LMD, içerikte farklılıklar olmasına rağmen, genel olarak Hollanda'daki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki programlara karşılık gelir.









İlk aşama, üç yıllık üniversite eğitiminden sonra bir Lisans derecesi ile sona erer.


İkinci döngü, bir yıl içinde yüksek lisans derecesine ve ek bir yılın ardından bir DEA (İleri Araştırmalar Diploması), bir DESS (Uzmanlaşmış Yüksek Araştırmalar Diploması) veya bir DRT'ye (Teknolojik Araştırma Diploması) yol açar. Bu diplomalar bir Yüksek Lisans derecesine eşdeğerdir.

Üçüncü döngü araştırmaya ayrılmıştır ve bir tez yazıldıktan sonra elde edilen doktora ile sona erer. Bu doktora (doktora derecesi -Ph D) bir VZA'dan sonra üç yıl içinde hazırlanır. Doktora ile ilgilenen öğrenciler, sonunda çift doktora aldıkları ikili terfi alma olanağına sahiptirler.

Kabul koşulları


Fransız üniversitesinin diplomalarını tanıması koşuluyla, Hollandalı öğrenciler her düzeyde kabul edilebilir. Bu nedenle, Fransa'da diplomanızın tanınması için Bilgi Yönetimi grubuyla önceden iletişime geçmeniz önemlidir.











En uzun rota için eğitiminizi dört yılda tamamlayacağınızı varsayabilirsiniz.


Ancak, daha hızlı ve profesyonel bir şekilde çalışmak istiyorsanız, genellikle 2 yıl süren daha kısa bir programa kayıt olabilirsiniz.


Kısa kurslar için genellikle daha katı kabul koşulları belirlenir.


Seviyeniz ve önceki çalışmalarınız dikkatlice incelenecek ve uyuşuyorsa.


Kısa kurslar genellikle iki veya üç yıl sürer ve esas olarak üçüncül, endüstriyel ve ticari sektörleri ilgilendirir.


Çalışmalar sağlanırya üniversitelere bağlı multidisipliner kuruluşlar (Üniversite Teknoloji Enstitüleri – IUT) ya da uzmanlaşmış okullar tarafından yapılır. Bu eğitim kursları her zaman bir şirkette staj içerir.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire